Ładowarka pokazała, że naładowany. Auto odpaliło "od strzału" można powiedzieć . Napięcie ładowania, przy włączonych światłach i klimie, było 14,59V.
Hmm...
Nie będzie ładowany w nocy i zobaczymy jakie napięcie rano pokaże.
Tak widziałem. U mnie ładowarka będzie ładować co najmniej 24 h.
Jak znajdę w okolicy, polski z odkręcanymi korkami, to kupię go. Choć już poprzednio byłem w kilku zakładach i poza Toplą nie mieli nic z odkręcanymi korkami, a czuję, że w ciągu paru dni będzie potrzebny nowy.
Ctek 3.8.
Kluczowe będzie jeszcze sprawdzenie ładowania na zapalonym silniku, bo jest nowy alternator i trza sprawdzić czy on nie nawala.
Jak ładowanei będzie ok, to w poniedziałek pojadę do roboty, wezmę kable, auto postoi 9 godzin i zobaczymy.
A jak już trzeba będzie kupić, to będzie aku z odkręcamymi korkami np. Topla. Ma być europejski i z odkręcanymi korkami.
Jaką ładowarką ładujesz?
Większość ładowarek (na przykładzie lidlowej i nie tylko) nie jest w stanie naładować rozładowanego akumulatora. Transformatorowy prostownik np.10A już tak.
Do elektrolitu możesz się dostać po wywierceniu odpowiednich otworów nad celami i później trzeba dobrać odpowiednie korki do uszczelnienia.
Po 6 latach, dziś pierwszy raz padła Varta Blue 74Ah, 680A. Zakręciła rozrusznikiem przez ułamek sekundy i koniec. Pokazała napięcie 12,23V. Aku jest nierozbieralny i nie da się zmierzyć gęstości elektrolitu. Obecnie ładowana ładowarką w trybie ze śnieżynką (recond czy jakoś tak). Zobaczymy po tym, jakie jest ładowanie z alternatora na zapalonym silniku... Ech liczyłem (jak wielu w swoich autach), że przetrwa tą zimę jeszcze.
Ogólnie akumulatory bardzo podrożały, ten podstawowy rozmiar 278/175/190 to 350-400 w seriach silver/s5/futura czy polskie. Ogólnie to jest problem z dostępnością Amegi.
Niby z testów wynika że ostatnim dobrym aku jest Megatex Amega7, a reszta to trzeba się cieszyć jak 4 lata dożył.
Wschodni bracia jeszcze nie ulegli globalnym tendencjom i chwała im za to - odlewane kratki to skarb bo ma to swoje pokrycie w trwałości. Ponadto tego typu akumulatory są doskonale podatne na regenerację już zapomniana ze względu na ekonomie - wymiana elektrolitu poprzedzona procesem odsiarczania to kolejne kilka lat akumulatora i to za jedyne dwieście pare złotych za nowy akumulator
Teraz na rynku panuje tendencja równania w dół. Naładuj swój akumulator bo możesz kupić jeszcze coś gorszego niż masz.
Tego się właśnie boję :/ Tak czy siak, nawet jak mój jeszcze trochę pożyje to raczej ma już bliżej do końca żywota niż dalej i kiedyś na coś trzeba będzie go zamienić.
Świetny kanał.....z tym rozkręcaniem to bym powiedział że ostatnie miesiące to turbo rozkręcanie
Redaktor Mazurek zapowiedział testy ładowarek....bo w teście ładowania wygrał zwykły polski prostownik STEF-POL EST-303 12V 12A. Za ok. 135 złotych. Zobaczymy jak to wyjdzie...
Teraz na rynku panuje tendencja równania w dół. Naładuj swój akumulator bo możesz kupić jeszcze coś gorszego niż masz. Jak chcesz kupić wybierz polski wyrób robiony przez nas i pieniądze zostaw w kraju czyli autopart, zap, jenox.
O1 TDI (AXR), często gęsto jeżdżona dookoła komina po mieście. W tej chwili pod maską siedzi ponad 4 letni Banner PowerBull 74AH 680A i mam nieodparte wrażenie że zaczyna już klękać. Rano napięcie w okolicach 12,2V i to po trasie, jak było poniżej zera to brakowało entuzjamu w kręceniu. Zaczynam się rozglądać za następcą.
Co brać? Znowu Bannera? Dopłacić do MOLLa? A może iśc w stronę czegoś bardziej budżetowego bo będzie działać tak samo?
Optimate ZaczynA ładować od niższych napięć.
ma serie programów automatycznie dobieranych i rozróżnia czy aku jest w aucie czy pozA autem. To jest istotne przy podnoszeniu padaki ( normalnie w aucie aku wpięty w instakacje to max 16V poza instalacja 22V !)
Reasumujac Optimate zostawia akumulator pełniej naładowany i co ważne nic nie można spierdzielic przy ładowaniu w przeciwieństwie do Cteka gdzie recondem można Agm załatwić na cacy.
Ponadto mie wiem jak opti to robi ale podnosi beznadziejne przypadki szczególnie AGM
Ale CtekA obronie z testów - jak byk przy padzie aku obowiązkowo Recond trzeba użyć - w kwasiaku oczywiscie i gęstość elektrolitu wraca.
Dobrze chłopaki mówią - kupuj dobry prostownik bo kupujesz raz na całe życie (chyba ze technologia zmieni się na lipofe Li Jon itp wtedy uniwersalnych trzeba szukać)
jak na razie mi styka 5A w Optimate i cteku oraz 4A z biedry ale jakbym dzisiaj kupował to 10A Victrona z bluetoothem.
Nadal podtrzymuje ze Opti miażdży Cteka którym byłem zauroczony dopóki nie dotknąłem Optimate
Zostaw komentarz: