Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • dragster
    odpowiedział(a)
    Ładowarka pokazała, że naładowany. Auto odpaliło "od strzału" można powiedzieć . Napięcie ładowania, przy włączonych światłach i klimie, było 14,59V.
    Hmm...
    Nie będzie ładowany w nocy i zobaczymy jakie napięcie rano pokaże.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Tak widziałem. U mnie ładowarka będzie ładować co najmniej 24 h.
    Jak znajdę w okolicy, polski z odkręcanymi korkami, to kupię go. Choć już poprzednio byłem w kilku zakładach i poza Toplą nie mieli nic z odkręcanymi korkami, a czuję, że w ciągu paru dni będzie potrzebny nowy.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Ctek też nie da rady w pełni naładować akumulatora szczególnie o dużym Ah. https://www.youtube.com/watch?v=q2wqoMq8nGw
    Polskie akumulatory za drogie?

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Ctek 3.8.
    Kluczowe będzie jeszcze sprawdzenie ładowania na zapalonym silniku, bo jest nowy alternator i trza sprawdzić czy on nie nawala.
    Jak ładowanei będzie ok, to w poniedziałek pojadę do roboty, wezmę kable, auto postoi 9 godzin i zobaczymy.
    A jak już trzeba będzie kupić, to będzie aku z odkręcamymi korkami np. Topla. Ma być europejski i z odkręcanymi korkami.
    Ostatnio edytowany przez dragster; 7924.

    Zostaw komentarz:


  • endryu
    odpowiedział(a)
    Jaką ładowarką ładujesz?
    Większość ładowarek (na przykładzie lidlowej i nie tylko) nie jest w stanie naładować rozładowanego akumulatora. Transformatorowy prostownik np.10A już tak.
    Do elektrolitu możesz się dostać po wywierceniu odpowiednich otworów nad celami i później trzeba dobrać odpowiednie korki do uszczelnienia.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Po 6 latach, dziś pierwszy raz padła Varta Blue 74Ah, 680A. Zakręciła rozrusznikiem przez ułamek sekundy i koniec. Pokazała napięcie 12,23V. Aku jest nierozbieralny i nie da się zmierzyć gęstości elektrolitu. Obecnie ładowana ładowarką w trybie ze śnieżynką (recond czy jakoś tak). Zobaczymy po tym, jakie jest ładowanie z alternatora na zapalonym silniku... Ech liczyłem (jak wielu w swoich autach), że przetrwa tą zimę jeszcze.

    Zostaw komentarz:


  • Marcin_med
    odpowiedział(a)
    co sądzicie o Varta Silver 60Ah 680A D52 AGM do OII 1.6 MPI?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez PieTrzaK Zobacz wpis

    75ah Megatex Amega7 to już ~400zł a nie ~200, więc cena taka... normalna bym powiedział, nie jakas super okazyjna :P
    Duży faktycznie jest droższy ale i tak 60% ceny Moll'a

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Ogólnie akumulatory bardzo podrożały, ten podstawowy rozmiar 278/175/190 to 350-400 w seriach silver/s5/futura czy polskie. Ogólnie to jest problem z dostępnością Amegi.
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.

    Zostaw komentarz:


  • PieTrzaK
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    to za jedyne dwieście pare złotych za nowy akumulator
    75ah Megatex Amega7 to już ~400zł a nie ~200, więc cena taka... normalna bym powiedział, nie jakas super okazyjna :P

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Niby z testów wynika że ostatnim dobrym aku jest Megatex Amega7, a reszta to trzeba się cieszyć jak 4 lata dożył.
    Wschodni bracia jeszcze nie ulegli globalnym tendencjom i chwała im za to - odlewane kratki to skarb bo ma to swoje pokrycie w trwałości. Ponadto tego typu akumulatory są doskonale podatne na regenerację już zapomniana ze względu na ekonomie - wymiana elektrolitu poprzedzona procesem odsiarczania to kolejne kilka lat akumulatora i to za jedyne dwieście pare złotych za nowy akumulator

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Niby z testów wynika że ostatnim dobrym aku jest Megatex Amega7, a reszta to trzeba się cieszyć jak 4 lata dożył.

    Zostaw komentarz:


  • PieTrzaK
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Teraz na rynku panuje tendencja równania w dół. Naładuj swój akumulator bo możesz kupić jeszcze coś gorszego niż masz.
    Tego się właśnie boję :/ Tak czy siak, nawet jak mój jeszcze trochę pożyje to raczej ma już bliżej do końca żywota niż dalej i kiedyś na coś trzeba będzie go zamienić.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

    Przecież mówił redaktor wyraźnie iż do zwykłych korków stefpol a absolutnie NIE do hermetycznych i AGM.

    No przy takim ładowaniu wątpię aby się nadawał...no i mamy kolejny test...ładowarki z ctek mxs 5:


    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
    Mogli nie odkrecać celi, chciałbym zobaczyć ten syf po ugotowaniu szczelnego akumulatora stefpolem.
    Przecież mówił redaktor wyraźnie iż do zwykłych korków stefpol a absolutnie NIE do hermetycznych i AGM.


    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
    Dzięki za opis, wobec tego Victron jest lepszy od Opti?
    Przyszłościowy. Mocniejszy. Droższy.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Mogli nie odkrecać celi, chciałbym zobaczyć ten syf po ugotowaniu szczelnego akumulatora stefpolem.

    Zostaw komentarz:


  • cytrynowiec
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    Polecam pooglądać kanał https://www.youtube.com/channel/UCbS...g8h23vw/videos
    Chłopaki pomału się rozkręcają i fajne testy robią. Pasuje im opowiedzieć coś o Optimate żeby potestowali.
    Świetny kanał.....z tym rozkręcaniem to bym powiedział że ostatnie miesiące to turbo rozkręcanie

    Redaktor Mazurek zapowiedział testy ładowarek....bo w teście ładowania wygrał zwykły polski prostownik STEF-POL EST-303 12V 12A. Za ok. 135 złotych. Zobaczymy jak to wyjdzie...

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Teraz na rynku panuje tendencja równania w dół. Naładuj swój akumulator bo możesz kupić jeszcze coś gorszego niż masz. Jak chcesz kupić wybierz polski wyrób robiony przez nas i pieniądze zostaw w kraju czyli autopart, zap, jenox.

    Zostaw komentarz:


  • PieTrzaK
    odpowiedział(a)
    Tak czytam czytam i szczerze mówiąc głupieję.

    O1 TDI (AXR), często gęsto jeżdżona dookoła komina po mieście. W tej chwili pod maską siedzi ponad 4 letni Banner PowerBull 74AH 680A i mam nieodparte wrażenie że zaczyna już klękać. Rano napięcie w okolicach 12,2V i to po trasie, jak było poniżej zera to brakowało entuzjamu w kręceniu. Zaczynam się rozglądać za następcą.

    Co brać? Znowu Bannera? Dopłacić do MOLLa? A może iśc w stronę czegoś bardziej budżetowego bo będzie działać tak samo?

    Zostaw komentarz:


  • toomasz
    odpowiedział(a)
    Dzięki za opis, wobec tego Victron jest lepszy od Opti?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Optimate ZaczynA ładować od niższych napięć.
    ma serie programów automatycznie dobieranych i rozróżnia czy aku jest w aucie czy pozA autem. To jest istotne przy podnoszeniu padaki ( normalnie w aucie aku wpięty w instakacje to max 16V poza instalacja 22V !)
    Reasumujac Optimate zostawia akumulator pełniej naładowany i co ważne nic nie można spierdzielic przy ładowaniu w przeciwieństwie do Cteka gdzie recondem można Agm załatwić na cacy.

    Ponadto mie wiem jak opti to robi ale podnosi beznadziejne przypadki szczególnie AGM

    Zostaw komentarz:


  • toomasz
    odpowiedział(a)
    pedros
    A powiedz co takiego fajnego w tej ładowarce Optimate co przemawia na jej korzyść zestawiając ja z Ctek ?

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez robertowicz Zobacz wpis
    Polecam pooglądać kanał https://www.youtube.com/channel/UCbS...g8h23vw/videos
    Chłopaki pomału się rozkręcają i fajne testy robią. Pasuje im opowiedzieć coś o Optimate żeby potestowali.
    Dobry kanał - fajnie ze im chce się

    Ale CtekA obronie z testów - jak byk przy padzie aku obowiązkowo Recond trzeba użyć - w kwasiaku oczywiscie i gęstość elektrolitu wraca.

    Dobrze chłopaki mówią - kupuj dobry prostownik bo kupujesz raz na całe życie (chyba ze technologia zmieni się na lipofe Li Jon itp wtedy uniwersalnych trzeba szukać)

    jak na razie mi styka 5A w Optimate i cteku oraz 4A z biedry ale jakbym dzisiaj kupował to 10A Victrona z bluetoothem.
    Nadal podtrzymuje ze Opti miażdży Cteka którym byłem zauroczony dopóki nie dotknąłem Optimate

    Zostaw komentarz:


  • robertowicz
    odpowiedział(a)
    Polecam pooglądać kanał https://www.youtube.com/channel/UCbS...g8h23vw/videos
    Chłopaki pomału się rozkręcają i fajne testy robią. Pasuje im opowiedzieć coś o Optimate żeby potestowali.

    Zostaw komentarz:

Pracuję...